سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عجله نکنید...تحقیقات برون خانوادگی

بسم الله الرحمن الرحیم

عجله نکنید و زود تصمیم نگیرید

 

وقتی وقت دیدار تمام شد نباید عجولانه تصمیم گرفت بلکه شما باید از بزرگترها اجازه بخواهید تا به شما فرصت داده تا شما در خلوت خود مواردی را که در دیدار و گفتگو با هم در میان گذاشتید دوباره بررسی کنید و ضمناً دختر ببیند تا چه اندازه پسری که به خواستگاری اش آمده در قلبش جا گرفته و چقدر به او محبت پیدا کرده و اینکه تا چه اندازه ای مجذوب سخنان و رفتار و کردارش شده و به او علاقه مند شده است . البته همانطور که قبلاً یادآوری کردم این فصل خطاب نباید باشد بلکه با این بررسی ها مقدمانت پی ریزی زندگی مستحکم فرا می گردد .

و همچنین پسر باید ببیند تا چه اندازه ای مهر و محبت از دختری که به خواستگاری اش رفته به دل برده و به او علاقه مند شده است ؟

و اینکه تا چه حدودی این دیدار توانسته است خواسته های قلبی او را فراهم سازد ؟

و بالاخزه این که باید ببیند در صورتی که سایر شرایط هم جور باشد و فراهم گردد آیا می شود گفت : " همسر ایده آل نصیب او شده است ؟ "

با بررسی هایی که دختر و پسر انجام دادند اگر قانع نشدند و احتمال دادند که با یک یا دو دیدار دیگر شاید این نواقص برطرف شود حتماً از بزرگترها بخواهند تا ترتیب دیدار دوباره آنها را فراهم سازند .

در صورتی که این دیدارها ، نیز نتوانست شما را قانع سازد و دیدید به هیچ وجه محبت او را به دلتان نمی برید ، دیگر جای هیچ گونه تردیدی نیست که باید پاسخ " منفی " به طرف مقابل داد البته محترمانه و با حفظ امانت در راز و دیدار و گفتار .

 

تحقیقات برون خانوادگی

 

اگر ان شاء الله در این دیدار توانستید به همسر آینده ی خود فی الجمله برسید ، جواب مثبت را موکول کنید به چند روز آینده و سپس تحقیقات بیشتری در مورد همسر آینده و خانواده اش بنمایید . البته نباید در تحقیقات اهمال شود چرا که سرنوشت دو انسان به درستی و نادرستی این تحقیقات بستگی دارد.

پدر در مرحله ی نخست و برادران و عموها و داییها ، در مرحله ی بعد این وظیفه ی مهم را به عهده دارند و اگر خدای ناکرده  در این موضوع قصور کنند پیش خدا و این جوان – داماد یا عروس – آینده مسئول اند . همان طور که قبلاً یادآوری کردم صحت گفتار طرفین با تایید دوستان ، آشنایان و بالاخص همسایگان این دو جوان صورت می گیرد .

حال باید دید در تحقیقات از چه چیزهایی باید پرس و جو شود؟

این سئوال ، به جا و خیلی مهم است و ما باید از سر فصل تقاضاها و انتظاراتی که از همسر آینده داریم سئوال کنیم.

 

مبحث بعدی :

مسایل مهمی که باید در تحقیقات پرسیده شوند ....